Tymczasowa procedura obsługi klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Chorzowie w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 Od dnia 12.03.20120r. wprowadza się następujący tryb postępowania:
- Wprowadza się obowiązek ograniczenia do minimum bezpośrednich kontaktów pracowników w pracy.
- W celu zapewnienia komunikacji zaleca się wykorzystywanie korespondencji mailowej i kontaktów telefonicznych.
- Wprowadza się monitorowanie i ograniczanie ilości klientów wchodzących na teren urzędu w jednym czasie.
- Wprowadza się ograniczenie przebywania na terenie urzędu osób postronnych nie będących klientami urzędu.
- Wprowadza się obowiązek stosowania zaleceń publikowanych na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia dotyczących zasad postępowania i stosowania środków ochronnych, w tym m.in. zachowania bezpiecznej odległości od rozmówcy (1-1,5 metra)
- W zakresie rejestracji osób bezrobotnych obowiązuje dzienne ograniczenie ilości przyjmowanych osób do osobistego zarejestrowania się.
- Wprowadza się telefonicznie przyjmowanie potwierdzeń gotowości do podjęcia pracy przez osoby bezrobotne.
- Umieszczenie w widocznym miejscu w urzędzie w tym na tablicach informacyjnych oraz stronie internetowej komunikatu o następującej treści:
Komunikat dotyczący wdrożenia tymczasowych procedur obsługi klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chorzowie w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2
W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną dotyczącą rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 w trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne pracowników i klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie zwracamy się do Państwa, a szczególnie do osób powracających z zagranicy z prośbą o stosowanie się do przygotowanych na tę okoliczność tymczasowych procedur związanych z obsługą świadczoną w PUP w Chorzowie.
Ogólne zasady obowiązujące od 12.03.2019r. do odwołania: - Dzienne ograniczenie ilości przyjmowanych osób do osobistego zarejestrowania się.
- Potwierdzenie gotowości do podjęcia pracy telefonicznie.
- Ograniczona ilość klientów wchodząca na teren urzędu w jednym czasie.
- Na terenie urzędu mogą przebywać tylko Klienci Urzędu (bez osób towarzyszących).
- Wejście do budynku urzędu tylko od strony podjazdu.
Od dnia 13.03.2020r.
Kasa Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie zostaje zamknięta. Wszelkie niepodjęte wypłaty świadczeń będą przekazywane przelewem po uprzednim wskazaniu przez osoby uprawnione numeru rachunku bankowego. Osoby, które dotychczas odbierały świadczenia pieniężne w Kasie, proszone są o niezwłoczne wskazanie numeru rachunku bankowego za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej.
Zaleca się:
- korzystanie z e – usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie,
- korzystanie z drogi korespondencyjnej, telefonicznej oraz poczty elektronicznej.
Przyjęte procedury pozwolą zachować płynność świadczonych przez Powiatowy Urząd Pracy w Chorzowie usług oraz w pewnym zakresie ograniczą ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.
Sposób 1.
Korzystając z usług elektronicznych przez Internet możesz m.in.:
Sposób 2.
Skorzystaj z kontaktu telefonicznego
Pytania dotyczące:
- rejestracji bezrobotnych pod nr tel.:
32 3497 108; 32 3497 105;
32 3497 106; 32 34 97 132
- Potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy i inne sprawy
Osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin na karcie wizyt w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy proszone są o kontakt telefoniczny ze swoim doradcą klienta w celu ustalenia kolejnego terminu kontaktu
pod nr tel.: 32 34 97 129 ; 32 34 97 134.
Ten sposób potwierdzania gotowości będzie obowiązywał do odwołania. Kontakt telefoniczny w standardowych godzinach pracy Urzędu tj.:
poniedziałek – środa 7:00 - 15:00.
czwartek 7:00 - 16:30.
piątek 7:00 - 13:30.
Całodobowa Infolinia Powiatowej Stacji Sanitarnej-Epidemiologicznej w Chorzowie na temat koronowirusa : 692 180 830.
Profil zaufany
Aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musisz potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego.
Być może jesteś już w gronie ponad 5 milionów Polaków, którzy posiadają taki profil.
Jeżeli jednak nie posiadasz profilu zaufanego, to korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez Twój bank, możesz w prosty sposób taki profil założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Twoja tożsamość została już zweryfikowana przez bank.
W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie Twojego banku odszukaj sekcji dotyczącej zakładania takiego profilu.
Więcej informacji na temat
profilu zaufanego.
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany