1. TARCZA ANTYKRYZYSOWA 4.0 – MOŻLIWOŚĆ POŻYCZKI DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I PODMIOTÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 3 UST. 3 USTAWY Z DNIA 24 KWIETNIA 2003 ROKU O DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO I O WOLONTARIACIE
Nowelizacja przepisów tzw. tarczy antykryzysowej wprowadziła możliwości uzyskania pomocy w walce z negatywnymi skutkami COVID-19 w postaci pożyczki dla organizacji pozarządowych oraz podmiotom, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadziły działalność przed dniem 1 kwietnia 2020r.
Wniosek o pożyczkę w/w organizacja może złożyć do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę po ogłoszeniu naboru wniosków przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
Wysokość pożyczki nie może przekroczyć 10% przychodów w poprzednim roku bilansowym. Przychód organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w poprzednim roku bilansowym nie może przekroczyć 100 000 zł.
Pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu, pod warunkiem, że organizacja pozarządowa lub podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, będzie prowadzić działalność przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
2. TARCZA ANTYKRYZYSOWA 4.0 – ZMIANY W PRZEPISACH DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I PODMIOTÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 3 UST. 3 USTAWY Z DNIA 24 KWIETNIA 2003 ROKU O DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO I O WOLONTARIACIE, DOTYCZĄCYCH DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW W PRZYPADKU SPADKU PRZYCHODÓW Z DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ W NASTĘPSTWIE WYSTĄPIENIA COVID-19
Przez spadek przychodów z działalności statutowej rozumie się zmniejszenie przychodów z tej działalności obliczone jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 31 grudnia 2019 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych przychodów z działalności statutowej z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego. Do przychodów z działalności statutowej nie wlicza się darowizn rzeczowych i finansowych otrzymanych w związku z realizacją działań w zakresie przeciwdziałania COVID-19.
3. TARCZA ANTYKRYZYSOWA 4.0 – MOŻLIWOŚĆ UBIEGANIA SIĘ O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW DLA KOŚCIELNEJ OSOBY PRAWNEJ
Dofinasowanie do wynagrodzeń może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące przypadające od miesiąca złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 10, w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
Wniosek o dofinansowanie może złożyć do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę po ogłoszeniu naboru wniosków przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
4. TARCZA ANTYKRYZYSOWA 4.0 – CIĄGŁY NABÓR WNIOSKÓW NA:
·DOFINANSOWANIE DLA MIKRO, MAŁEGO I ŚREDNIEGO PRZEDSIĘBIORCY KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ ORAZ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE
·DOFINANSOWANIE DLA SAMOZATRUDNIONYCH
·DOFINANSOWANIE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ ORAZ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE
Ogłoszone w dniu 23.06.2020r. nabory wniosków nie kończą się po upływie 14-dniowego terminu tj. w dniu 06.07.2020r. lecz trwają do czasu zakończenia przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
5. TARCZA ANTYKRYZYSOWA 4.0 – ŚRODKI FINANSOWE PRZYZNANE W RAMACH COVID-19 NIE PODLEGAJĄ EGZEKUCJI SĄDOWEJ ANI ADMINISTRACYJNEJ. ŚRODKI TE, W RAZIE ICH PRZEKAZANIA NA RACHUNEK PŁATNICZY, SĄ WOLNE OD ZAJĘCIA NA PODSTAWIE SĄDOWEGO LUB ADMINISTRACYJNEGO TYTUŁU WYKONAWCZEGO
- Środki pochodzące z pożyczki nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
- Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników nie podlega egzekucji sądowej ani administracyjnej, z wyjątkiem egzekucji prowadzonej na rzecz osób, na których wynagrodzenia i należne od tych wynagrodzeń składki na ubezpieczenia społeczne to dofinansowanie zostało przekazane. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.