Nowa baza ofert pracy – ePraca
Nowa baza ofert pracy – ePraca
Informujemy, że od 01.06.2025 r. obowiązują nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (dotychczas Centralna Baza Ofert Pracy), wprowadzone ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620).
W związku z powyższymi zmianami, oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają:
✅ organy władzy publicznej
✅ organy samorządów gospodarczych i zawodowych
✅ podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa
✅ podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu
terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo
jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
✅ podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania
publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb
Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo
zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i
konsumentów