Informuję, że zgodnie z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 poz. 620), zmianie uległy zasady wypłaty świadczeń dla osób bezrobotnych.
Zgodnie z art. 237 ust.1 pkt 1, począwszy od dnia 1 czerwca 2025 r., świadczenia będą wypłacane wyłącznie na wskazany przez osobę bezrobotną rachunek płatniczy (bankowy). Wypłaty gotówkowe w kasie tut. Urzędu nie będą realizowane.
W związku z powyższym uprzejmie proszę o założenie indywidualnego rachunku bankowego i niezwłoczne dostarczenie do tut. Urzędu informacji o numerze konta, na który mają być przekazywane należne środki finansowe.
Dane te można złożyć:
- za pośrednictwem platformy elektronicznej - www.praca.gov.pl
- za pomocą adresu e-doręczeń: AE:PL-51098-60616-VTBAG-12
- za pośrednictwem platformy e-PUAP.
Podanie utrwalone w postaci elektronicznej powinno zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym albo podpisem osobistym i wniesione do Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie :
- osobiście, w siedzibie urzędu od poniedziałku do środy od 7.30 do 14.00, w czwartek od 7.30 do 16.00 i w piątek od 7.30 do 13.00,
- za pośrednictwem operatora pocztowego, na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Chorzowie ul. Opolska 19, 41-500 Chorzów.
Brak przekazania numeru rachunku bankowego będzie skutkować opóźnieniem lub brakiem realizacji świadczenia. Przypominam również, że zgodnie z art. 251 ust. 2 ww. ustawy, zasiłek nieodebrany w ciągu 12 miesięcy od dnia postawienia go do dyspozycji ulega przedawnieniu, co oznacza, że po tym czasie nie będzie możliwe jego wypłacenie.