Powiatowy Urząd Pracy w Chorzowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.chorzow.praca.gov.pl/.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
- brak dostępności języka migowego
- dokumenty pochodzą z różnych źródeł, zostały wytworzone w kilku komórkach organizacyjnych
- niektóre materiały graficzne nie mają w pełni dokładnych opisów co wpływa na zróżnicowanie formy i kształtu treści
- niektóre informacje są zamieszczane w formie plików PDF
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Renata Czerniej — mejlowo kancelaria@pupchorzow.pl lub telefonicznie 32 3497121.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Jerzy Kędziora — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie
- Adres: ul. Opolska 19, 41-500 Chorzów,
- mejl: kach@praca.gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Chorzowie, ul. Opolska 19
Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie znajduje się przy ul. Opolskiej 19. Do budynku prowadzą trzy wejścia.
Wejście główne jest wyposażone w podjazd dla osób ze szczególnycmi potrzebami, natomiast pozostałe w schody. Nad wejściem zaoparztrzonym w podjazd dla osób z niepełnosprawnością znajduje się znacznik "Totupoint" przeznaczony do korzystania dla osób niewidomych i słabowidzących. Wejścia do budynku nie są zabezpieczone bramkami.
Budynek nie jest wyposażony w windę, czy też podnośnik schodowy. Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budynku.
Schody budynku oznaczone są taśmą kontrastową. Informacje o rozkładzie pomieszczeń można uzyskać w formie wizualnej (tablica informacyjna znajdująca się na parterze budynku obejmująca swoim zakresem informacje nt. numeracji pokojów na poszczególnych kondygnacjach, w których świadczona jest obsługa klienta - bez uwzględnienia toalet, wejść) oraz głosowej od pracownika kancelarii i pracowników urzędu. Dodatkowo na każdej kondygnacji znajduje się plan kondygnacji uwzględniający umiejscowienie poszczególnych pomieszczeń, klatki schodowej, toalet, kierunki drogi ewakuacyjnej oraz rozmieszczenie sprzętu gaśniczego.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku. Budynek nie jest wyposażony w pętlę indukcyjną. Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku.
Do budynku i więszości pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym ala osób niewidomych i słabowidzacych.
Istnieje mozliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego online w godzinach obsługi klientóe tj. poniedziałek-środa od 7.30 do 14.00, czwartek od 7.30 do 16.00,
piątek od 7.30 do 13.00.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.