Tymczasowa procedura obsługi klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Chorzowie w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2


Od dnia 12.03.20120r. wprowadza się następujący tryb postępowania:
  1. Wprowadza się obowiązek ograniczenia do minimum bezpośrednich kontaktów pracowników w pracy.
  2. W celu zapewnienia komunikacji zaleca się wykorzystywanie korespondencji mailowej i kontaktów telefonicznych.
  3. Wprowadza się monitorowanie i ograniczanie ilości klientów wchodzących na teren urzędu w jednym czasie.
  4. Wprowadza się ograniczenie przebywania na terenie urzędu osób postronnych nie będących klientami urzędu.
  5. Wprowadza się obowiązek stosowania zaleceń publikowanych na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia dotyczących zasad postępowania i stosowania środków ochronnych,  w tym m.in. zachowania bezpiecznej odległości od rozmówcy (1-1,5 metra)
  6. W zakresie rejestracji osób bezrobotnych obowiązuje dzienne ograniczenie ilości przyjmowanych  osób do osobistego zarejestrowania się.
  7. Wprowadza się telefonicznie przyjmowanie potwierdzeń gotowości do podjęcia pracy przez osoby bezrobotne.
  8. Umieszczenie w widocznym miejscu w urzędzie w tym na tablicach informacyjnych oraz stronie internetowej komunikatu o następującej treści:
 
Komunikat dotyczący wdrożenia tymczasowych procedur obsługi klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy  w Chorzowie w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną dotyczącą rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 w trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne pracowników i klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie zwracamy się do Państwa, a szczególnie do osób powracających z zagranicy z prośbą o stosowanie się do przygotowanych na tę okoliczność tymczasowych procedur związanych z obsługą świadczoną w PUP w Chorzowie.


Ogólne zasady obowiązujące od 12.03.2019r. do odwołania:
  1. Dzienne ograniczenie ilości przyjmowanych osób do osobistego zarejestrowania się. 
  2. Potwierdzenie gotowości do podjęcia pracy telefonicznie.
  3. Ograniczona ilość klientów wchodząca na teren urzędu w jednym czasie.
  4. Na terenie urzędu mogą przebywać tylko Klienci Urzędu (bez osób towarzyszących).
  5. Wejście do budynku urzędu tylko od strony podjazdu.
 
Od dnia 13.03.2020r.
Kasa Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie zostaje zamknięta. Wszelkie niepodjęte wypłaty świadczeń będą przekazywane przelewem po uprzednim wskazaniu przez osoby uprawnione numeru rachunku bankowego. Osoby, które dotychczas odbierały świadczenia pieniężne w Kasie, proszone są o niezwłoczne wskazanie numeru rachunku bankowego za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej. 
 
Zaleca się:
- korzystanie z e – usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie,
- korzystanie z drogi korespondencyjnej, telefonicznej oraz poczty elektronicznej.
 
Przyjęte procedury pozwolą zachować płynność świadczonych przez Powiatowy Urząd Pracy w Chorzowie usług oraz w pewnym zakresie ograniczą ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.


Sposób 1.

Korzystając z usług elektronicznych przez Internet możesz m.in.:
       /PUP_Chorzow/SkrytkaESP
       https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/PUP_Chorzow
Sposób 2.
Skorzystaj z kontaktu telefonicznego
Pytania dotyczące:
  • rejestracji bezrobotnych  pod nr tel.:
    32 3497 108;  32 3497 105;
    32 3497 106;  32 34 97 132

     
  • Potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy i inne sprawy

    Osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin na karcie wizyt w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy proszone są o kontakt telefoniczny ze swoim doradcą klienta w celu ustalenia kolejnego terminu kontaktu
    pod nr tel.: 32 34 97 129 ;  32 34 97 134.
Ten sposób potwierdzania gotowości będzie obowiązywał do odwołania.

Kontakt telefoniczny w standardowych godzinach pracy Urzędu tj.:
     poniedziałek – środa 7:00 - 15:00.
     czwartek 7:00 - 16:30.
     piątek 7:00 - 13:30.


Całodobowa Infolinia Powiatowej Stacji Sanitarnej-Epidemiologicznej w Chorzowie na temat koronowirusa : 692 180 830.


Profil zaufany
Aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musisz potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego.

Być może jesteś już w gronie ponad 5 milionów Polaków, którzy posiadają taki profil.

Jeżeli jednak nie posiadasz profilu zaufanego, to korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez Twój bank, możesz w prosty sposób taki profil założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Twoja tożsamość została już zweryfikowana przez bank.

W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie Twojego banku odszukaj sekcji dotyczącej zakładania takiego profilu.

Więcej informacji na temat profilu zaufanego.
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany